© All rights reserved. Powered by RainThread.

Inbound Marketing & SEO για τουριστικές επιχειρήσεις

Πριν μερικά χρόνια κάποιος μου είπε το εξής εξαιρετικό:

Η εμπειρία ενός ταξιδιού, αρχίζει ανοίγοντας την Google.

Εννοούσε πως όλα ξεκινούν από την στιγμή που γεννιέται η ιδέα ενός ταξιδιού και ξεκινάει η αναζήτηση και η συλλογή πληροφοριών για τοποθεσίες, αξιοθέατα, ξενοδοχεία και γενικά για όλα εκείνα που θέλει ο κάθε άνθρωπος να κάνει στο ταξίδι του. Και φυσικά στην εποχή μας αυτή η αναζήτηση ξεκινάει από την Google.

Ο ταξιδιώτης, σήμερα,  μπορεί να συλλέξει πολλές πληροφορίες από το TripAdvisor ή από παρόμοιες κοινότητες. Και χρησιμοποιώ την λέξη “κοινότητα”, διότι τέτοιου είδους συστήματα στηρίζονται στις εμπειρίες των ταξιδιωτών τις οποίες και μοιράζονται δημόσια. Έτσι οι ταξιδιωτικές αποφάσεις των ανθρώπων επηρεάζονται από τις εμπειρίες άλλων ταξιδιωτών, τις οποίες και θεωρούν αμερόληπτες (βέβαια αυτό δεν ισχύει πάντα).

Τι μπορεί να προσφέρει μια τουριστική επιχείρηση μέσα σε ένα τόσο καλό φτιαγμένο σύστημα; Μπορεί μια επιχείρηση να ανταγωνιστεί το TripAdvisor ή το Booking; 

Μήπως το βασικό ερώτημα δεν είναι αυτό; 

Αρχικά το TripAdvisor ή το Booking ή παρόμοιες υπηρεσίες αφορούν έμμεσες έννοιες όπως τοποθεσίες & αξιοθέατα και άμεσες όπως εστιατόρια και φυσικά ξενοδοχεία. Όμως ο κλάδος των τουριστικών επιχειρήσεων, όπως ήδη γνωρίζετε, είναι ευρύτερος. Στην Ελλάδα, σημαντικός κλάδος των τουριστικών επιχειρήσεων είναι τα Yacht Charter, οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων, οι κρουαζιέρες, τα γραφεία ταξιδίων, VIP μεταφορές, εκδρομές και όλα αυτά συνδέονται πάντα με τοποθεσίες, αξιοθέατα, ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα καταλύματα, εστιατόρια και αεροπορικές εταιρείες. Όπως ήδη αντιλαμβάνεστε όλα αυτά αλληλεπιδρούν μεταξύ τους με πολλούς τρόπους, στηρίζοντας (ή όχι) το ένα το άλλο.

Τελικά τι μπορεί να κάνει μια τουριστική επιχείρηση;

Ήδη γράφοντας αυτό το άρθρο διαισθάνομαι ότι θα έπρεπε να γράψω ένα άρθρο για κάθε επιμέρους κλάδο του τουρισμού, ωστόσο όλα διέπονται από κοινές βασικές αρχές για αυτό και το σημερινό άρθρο θα ασχοληθεί με αυτό.

Τελικά πως μια μέση ελληνική τουριστική επιχείρηση θα κερδίσει το ενδιαφέρον του μελλοντικού ταξιδιώτη;

Αυτό το ερώτημα μου φαίνεται πιο σωστό.

Καταρχάς και καταρχήν (μου φάνηκαν και τα δύο εξίσου σωστά για την συγκεκριμένη περίπτωση) η τουριστική επιχείρηση πρέπει να εμφανίζεται στα 10 πρώτα αποτελέσματα της Google. Είπαμε ότι η εμπειρία του ταξιδιώτη, αρχίζει από την αναζήτηση και αν η τουριστική επιχείρηση θέλει να αυξήσει τις πιθανότητες της, πρέπει να εμφανιστεί ως επιλογή μπροστά στα μάτια του (κυριολεκτικά).

Στο άρθρο Βέλτιστη Στρατηγική SEO Marketing, το πιο σημαντικό που ίσως μάθαμε είναι ότι η κάθε λέξη-κλειδί έχει διαφορετική βαρύτητα. Θυμίζω ότι όσο περισσότερη ζήτηση έχει μια λέξη τόσο ακριβότερη είναι και τόσο περισσότερος χρόνος χρειάζεται για να εμφανιστεί η ιστοσελίδα στις 10 πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων.

Θεωρώ, όμως, ότι πριν αναφερθούμε σε αυτό οφείλουμε να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να αναλογιστούμε, ότι ακόμα και αν ήδη ήμασταν όχι απλά πρώτη σελίδα, αλλά και το 1ο αποτέλεσμα, γιατί ο χρήστης να επιλέξει να μπει στη δική μας τουριστική επιχείρηση; Και ας υποθέσουμε ότι την πρώτη φορά μπήκε από περιέργεια. Έμεινε τελικά; Θα ξανά μπει στην ιστοσελίδα μας; Όταν ξανά εμφανιστούμε στα αποτελέσματα, θα μας επιλέξει; 

Θυμηθείτε ως τουρίστες τώρα ή ως απλοί καταναλωτές, που είχατε τις καλύτερες εμπειρίες. Και τώρα αναλογιστείτε, το γιατί. Θα πω για μένα πρώτα, από εκεί που είχα προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, που μου έδιναν την εντύπωση ότι ήμουν ο μοναδικός τους πελάτης.

Θα παραθέσω τρία πραγματικά παραδείγματα από προσωπικές μου εμπειρίες. Και στα τρία παραδείγματα γυρνάω απόγευμα στο ξενοδοχείο, σε 3 διαφορετικές χρονικές περιόδους, αλλά στο ίδιο μέρος και περίπου η ίδια τιμή (Α: Αλεξάνδρα, Ρ: Ρεσεψιόν).

1ο ξενοδοχείο:
Α: Καλησπέρα, το 201 παρακαλώ
Ρ: (γκουπ)… ο ήχος από το κλειδί πάνω στον πάγκο

2ο ξενοδοχείο:
Α: Καλησπέρα, το 201 παρακαλώ
Ρ: Καλησπέρα (με χαμόγελο). Ορίστε το κλειδί σας
Α: Ευχαριστώ

3ο ξενοδοχείο:
(δεν προλαβαίνω να μιλήσω)
Ρ: Καλησπέρα, κυρία Μαξούρα. Πως περάσατε στην παραλία που σας πρότεινα. Σας άρεσε;
Δεν χρειάζεται να γράψω κάτι παραπάνω.

Όταν βρεθώ στο ίδιο μέρος, ποιο ξενοδοχείο θα ξανά επιλέξω;

Θεωρώ ότι όλοι έχετε παρόμοιες εμπειρίες. Το ξενοδοχείο Νο3 είτε το γνώριζε, είτε όχι ακολουθούσε την λογική του Inbound Marketing. Τώρα, ίσως, αναρωτιέστε τι είναι το Inbound Marketing και πως εφαρμόζεται στον ψηφιακό κόσμο.

Το Inbound Marketing είναι μια σειρά από ενέργειες, είναι μια στάση (επιχειρηματικής) ζωής. Είναι οι επιχειρήσεις που λένε…

Δεν θέλουμε απλά πελάτες, θέλουμε θερμούς υποστηρικτές. 

Ήδη γνωρίζετε τέτοιες εταιρείες. Apple, Netflix, Adobe κ.α. Όλες έχουν έναν κοινό παρανομαστή είτε μέσα από τα προϊόντα τους, είτε μέσα από την ψηφιακή εξυπηρέτηση, σας κάνουν να αισθάνεστε μοναδικοί, γιατί είστε άλλωστε!

Λέω, πλέον, αυθόρμητα “Μισό λεπτό να φέρω το iPad“. Δεν λέω το tablet. Και δεν γνωρίζω κανέναν που θα το έλεγε. Το Netflix, ξέρει καλύτερα κι από μένα τι ταινία θέλω να δω. Αυτές οι εταιρίες το έχουν πετύχει χωρίς να με έχουν συναντήσει ούτε μια φορά. Αλλά δίνουν βάση στις λεπτομέρειες και στις επιλογές μου.

Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσετε ότι το Inbound Marketing δεν είναι αγώνας δρόμου, αλλά είναι μια σταθερή πορεία με συγκεκριμένη λογική που στο επίκεντρο βρίσκεται η προσωποποιημένη εξυπηρέτηση του πελάτη.

Inbound Marketing στον ψηφιακό κόσμο

Ίσως να σας κούρασα με τα παραδείγματα, ωστόσο θεώρησα ότι ο αναγνώστης που δεν γνωρίζει τι είναι το Inbound Marketing θα το κατανοήσει καλύτερα με παραδείγματα στα οποία μπορεί να ταυτιστεί, παρά με τεχνικές ορολογίες.

Προηγουμένως σας έθεσα το ερώτημα πως όλα αυτά εφαρμόζονται μέσω της ιστοσελίδας. Σε αυτό το σημείο δεν θα αποφύγουμε κάποιες ορολογίες.

Κοιτάζοντας το παραπάνω infographic βλέπουμε δύο πράγματα ταυτόχρονα. Αρχικά βλέπουμε την επιθυμητή διαδρομή με όλα τα στάδια που απαιτούνται ώστε ο απλός χρήστης (ο περαστικός σας να λέμε) θα γίνει υποστηρικτής μας. Και ταυτόχρονα βλέπουμε τα απαραίτητα βήματα για να το πετύχουμε. Αυτά τα βήματα είναι τέσσερα και περιλαμβάνουν ενδεικτικά τις εξής ενέργειες:

Φυσικά ο χρήστης μπορεί να αποχωρήσει σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδρομής, για αυτό με τις τεχνικές αυτές ελαχιστοποιούμε τις απώλειες. Εδώ πρέπει να τονίσω ότι η διαδρομή αυτή δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι τα στάδια πραγματοποιούνται σε άμεσο χρόνο. Δηλαδή ο σημερινός επισκέπτης στην τουριστική σας επιχείρηση, μπορεί να γίνει πελάτης σας σε έναν μήνα.

Επίσης βλέπουμε ότι το Inbound Marketing εξελίσσεται ταυτόχρονα με το SEO, κι αυτό είναι αναπόφευκτο, διότι διαφορετικά είναι σαν να προσπαθούμε να απαντήσουμε στο αιώνιο ερώτημα “η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα;”. Αναρωτηθείτε τι νόημα θα είχε να τα κάνετε όλα αυτά χωρίς να τα βλέπει κανείς, διότι κανείς δεν μπορεί να σας βρει στο internet; Και αντίστοιχα, τι νόημα θα είχε να σας βρίσκουν στο internet και η εμπειρία του μελλοντικού ταξιδιώτη σας να σταματάει εκεί;

Καθώς αυτό το άρθρο έχει εισαγωγικό χαρακτήρα, δεν θέλω να επικεντρωθώ στην επεξήγηση των επιμέρους ενεργειών, ωστόσο υπόσχομαι πως θα το κάνω στα επόμενα άρθρα μου.

Πριν (επιτέλους) κλείσω αυτό το άρθρο, θέλω να σταθώ στο Smart Content, το οποίο θεωρώ πάρα πολύ σημαντικό. Θα σας εξηγήσω μέσα από μια προσωπική εμπειρία τι δεν είναι.

Τρεις φορές αγόρασα από ένα eShop με τενιστικό εξοπλισμό, και οι 3 αφορούσαν γυναικεία ρούχα. Όσα newsletter έλαβα από το eShop με εκπτώσεις ή νέα προϊόντα, αφορούσαν τα πάντα εκτός από γυναικεία ρούχα. Δεν είναι και πολύ smart αυτό. Δεν είχα προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, ήμουν ακόμα ένα email μέσα σε μια λίστα, ούτε καν σε μια λίστα για γυναίκες.

Εσείς φέρτε αυτό το παράδειγμα στην τουριστική σας επιχείρηση. Τι γνωρίζετε για τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας; Τι Newsletter τους στέλνετε; Τους δίνετε να καταλάβουν ότι έχει αξία το ποιοι είναι και ποιες είναι οι επιλογές τους; Πόσα “γκουπ” κάνατε σήμερα;

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

Βιβλιογραφία

Patrutiu-Baltes, L. (2016). Inbound Marketing-the most important digital marketing strategy. Bulletin of the Transilvania University of Brasov. Economic Sciences. Series V, 9(2), 61.

Χρειάζεστε επιπλέον πληροφορίες;

Πατήστε το κουμπί “Φόρμα Συνάντησης” και ακολουθείστε τα βήματα, διαρκεί περίπου 3 λεπτά. Mε αυτόν τον τρόπο μας βοηθάτε να σας εξυπηρετήσουμε καλύτερα και γρηγορότερα.

Share this:
Αλεξάνδρα Μαξούρα

CRO & Marketing Analyst at Rain Thread 👽Computer Science 🌟Astrophile ♾ Mathematics Lover 😈 Blogger 🎾 Tennis player 📷 Amateur photographer

Top