© All rights reserved. Powered by RainThread.

Βέλτιστη στρατηγική SEO Marketing

Οι αγοραστές που χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης για προϊοντική έρευνα ή έχουν την πρόθεση αγοράς τείνουν να εμπιστεύονται και να ακολουθούν τους συνδέσμους που εμφανίζονται στα οργανικά αποτελέσματα της αναζήτησης και όχι στα πληρωμένα αποτελέσματα. Ειδικά για startups επιχειρήσεις, προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι το SEO ωφελεί σημαντικά την αύξηση της προβολής, ειδικά όταν δεν χρησιμοποιούνται στρατηγικές μέσω πληρωμένης διαφήμισης (Baye et. al, 2016). Ο Cahill και οι συνεργάτες του (2009) εντόπισαν όλους τους βασικούς παράγοντες (όχι τεχνικούς) που μια καλή θέση στα αποτελέσματα, επηρεάζει θετικά μια νεοσύστατη επιχείρηση, καθώς αυτό τελικά σχετίζεται με τη συμπεριφορά των χρηστών και την ψυχολογία. 

Το βασικό ερώτημα κάθε επιχείρησης είναι με ποιον τρόπο θα επενδύσει τα χρήματά της για να πετύχει μεγαλύτερη προβολή, επισκεψιμότητα και εν τέλει αύξηση εσόδων. Σε αυτό το σημείο συχνά δημιουργείται μια παρανόηση, το SEO Marketing έχει ως αποκλειστικό στόχο να κατευθύνει τους χρήστες από το γενικότερο internet προς μια συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Αν η ιστοσελίδα αυτή θα “καταφέρει” να πουλήσει είναι θέματα που αφορούν το (Digital) Marketing και αν τελικά ο πελάτης θα αγοράζει συστηματικά είναι μια στρατηγική που προκύπτει απο το Inbound Marketing. Είναι σημαντικό αυτός ο διαχωρισμός να γίνει κατανοητός, διότι έτσι οι επιχειρήσεις γνωρίζουν σε πιο κομμάτι πρέπει να κάνουν διορθωτικές κινήσεις.

Σε αυτό το άρθρο συζητάμε την βέλτιστη στρατηγική για SEO Marketing, δηλαδή  τις τεχνικές που στόχο έχουν να κατευθύνουν τους χρήστες από το γενικότερο internet προς μια συγκεκριμένη ιστοσελίδα.

SEO ή SEM; Ποιά είναι η διαφορά;

Στο άρθρο μου Βασικές Έννοιες SEO Marketing, υπάρχουν πληροφορίες για τα είδη των αποτελεσμάτων και επιπλέον αναφέρονται επιγραμματικά κάποιες τεχνικές οι οποίες ωστόσο αφορούν καθαρά το τεχνικό κομμάτι και όχι το επιχειρηματικό.

Πριν προχωρήσουμε θα ήθελα να διευκρινίσω την έκφραση “γενικότερο internet” που ανέφερα παραπάνω. Με απλά λόγια, “γενικότερο internet” είναι όλα τα πιθανά σημεία που συχνάζουν οι χρήστες. Kάθε επιχείρηση, ίσως, να μην την αφορούν όλα τα πιθανά σημεία, όμως σε κάθε περίπτωση όλους μας αφορούν οι μηχανές αναζήτησεις και φυσικά στις μέρες μας εννοούμε την Google.

Πηγή φωτογραφίας: reliablesoft.net, 2021

Σε ένα ευρύτερο φάσμα το SEO Marketing συνδυάζοντάς το με Digital & Inbound Marketing αφορά στρατηγικές για τα  Social Media, τις διαφημιστικές καμπάνες, το Email Marketing, το Content Marketing και το Video Marketing, αλλά εμείς εδώ θα επικεντρωθούμε μόνο στη Google, καθώς έως και σήμερα είναι το κυρίαρχο εργαλείο αναζήτησης των χρηστών.  

Θυμίζω ότι τα βασικότερα είδη αποτελεσμάτων που προωθεί η Google είναι (σκόπιμα δεν συμπεριλαμβάνω τις ειδήσεις, καθώς αποτελούν ένα εντελώς αυτόνομο κομμάτι):

  • Κείμενο (τα κλασικά αποτελέσματα)
  • Φωτογραφίες (με εξαιρετική άνοδο μέσα στο 2020)
  • Video (τείνει να γίνει το απόλυτο είδος περιεχομένου)
  • Local (Google Map, αφορά κάθε επιχείρηση με φυσικό χώρο)

Γυρίζοντας στο ερώτημα SEO ή SEM και ποια η διαφορά τους, με απλά λόγια είναι η εξής:

SEO: Η προσέγγιση που χρησιμοποιεί οργανικές μεθόδους για να εμφανίζεται μια ιστοσελίδα στα αποτελέσματα της Google.
SEM: Η προσέγγιση που χρησιμοποιεί μεθόδους επί πληρωμής για να εμφανίζεται μια ιστοσελίδα στα αποτελέσματα της Google.

Και τώρα προκύπτει ένα εύλογο ερώτημα. Είναι το SEO δωρεάν; Θεωρητικά μιλώντας η απάντηση είναι, ναι. Πρακτικά και με απόλυτη ειλικρίνα σας λέω, όχι. Ωστόσο ο οποιοσδήποτε μπορεί να μπει στην διαδικασία να μάθει την τεχνική και τις στρατηγικές του SEO, όπως με την ίδια λογική θα μπορούσα να μάθω ραπτική και να φτιάχνω τα ρούχα μου, μόνη μου. Όσο περισσότερο χρόνο αφιερώνω στην ραπτική εξάσκηση, σε σχολές, σε σεμινάρια και στην παρακολούθηση της μόδας τόσο καλύτερα ρούχα θα φτιάχνω. Με αυτό το απλό παράδειγμα θέλω να τονίσω ότι κάποιος θα πρέπει να ζυγίσει την αναλογία κόστος χρόνου/όφελος για να αποφασίσει αν τελικά θέλει να γίνει SEO Expert ώστε να εφαρμόσει στην ιστοσελίδα του SEO στρατηγικές.  Ίσως τελικά αν μάθαινα να ράβω πολύ όμορφα ρούχα, να το έκανα το βασικό μου επάγγελμα. 

Περισσότερα για το SEM

Όσον αφορά το SEM, το ερώτημα που ενδεχομένως προκύπτει είναι, τι αγοράζω μέσω του SEM; Με πολύ απλά λόγια, κάποιος αγοράζει μια θέση (σαν να λέμε ένα διαφημιστικό ταμπλό σε έναν δρόμο) από τους διαθέσιμους διαφημιστικούς χώρους της Google, στα αποτελέσματα αναζήτησης για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά.  Υπάρχουν τα εξής μοντέλα, όπως:

  • PPC (Pay Per Click) γνωστό επίσης και ως CPC (Cost Per Click).
  • CPM, Cost Per Thousand Impressions.

Στην ουσία πρόκειται για μοντέλα πληρωμών δηλαδή, ο διαφημιζόμενος πληρώνει για συγκεκριμένα κλικ που θα γίνουν ή για το πόσες φορές θα εμφανιστεί η διαφήμισή του για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά.  

Το κόστος του κάθε κλικ ή το κόστος των εμφανίσεων, εξαρτάται από την δυσκολία της λέξης-κλειδί. Και λέγοντας δυσκολία, εννοώ το πόσο ακριβοπληρωμένη είναι αυτή η λέξη, καθώς εκατοντάδες επιχειρήσεις ενδεχομένως την χρησιμοποιούν στα πλαίσια μιας SEM στρατηγικής ή είναι μια λέξη που την αναζητούν χιλιάδες χρήστες. Αυτό σημαίνει ότι όσο μεγαλύτερη ζήτηση έχει μια λέξη-κλειδί, τόσο πιο ακριβή είναι. Για παράδειγμα η φράση-κλειδί “αθλητικά παπούτσια χανιά” μπορεί να μου κοστίζει 0,10 €/ανά κλικ και η λέξη-κλειδί “αεροπορικά εισητήρια” να μου κοστίζει 15€/ανά κλικ, αντίστοιχα το ίδιο ισχύει και για το μοντέλο CPM. 

Αξίζει για μια επιχείρηση η SEM προσέγγιση; Αυτό είναι δύσκολο να το απαντήσω, καθώς θα έπρεπε να έχω πλήρη εικόνα μιας επιχείρησης. Μπορώ όμως να αναφέρω μερικές περιπτώσεις όπου σίγουρα αξίζει και μια από αυτές είναι θέμα prestige.  

Είναι αξιοπρόσεκτο, ότι τα μεγάλα brands τύπου Coca Cola, Pepsi, Asics, Adidas, Nike, Puma (μόλις συνειδητοποίσα ότι τα έγραψα με σειρά της προσωπικής μου προτίμησης), πολύ συχνά πληρώνουν διαφημιστικές θέσεις για λέξεις-κλειδιά που είναι τα ίδια τους brands.  Αυτό συμβαίνει, διότι κατά καιρούς είχε παρατηρηθεί ότι γκουκλάροντας Adidas, εμφανιζόταν στον διαφημιστικό χώρο η Puma, φυσικά και η Puma (ως παράδειγμα) πλήρωνε για να εμφανίζεται στην λέξη-κλειδί Adidas. Άρα τα μεγάλα brands για να εξασφαλίσουν ότι θα εμφανίζονται τα ίδια ακόμα και στις διαφημίσεις χρησιμοποιούν και την μέθοδο SEM. Φυσικά, αυτές οι εταιρείες διαθέτουν το ανάλογο budget για να στηρίζουν αυτή την πρακτική. 

Ένας ακόμη λόγος όπου το SEM είναι μια καλή μέθοδος είναι για κάποιο event, όπου εκεί έχει σημασία ο χρόνος, καθώς τα αποτελέσματα είναι άμεσα. Θυμίζω ότι το κόστος εξαρτάται από την ζήτηση της λέξης-κλειδί και οι φορές  που θα εμφανιστεί η διαφήμιση εξαρτάται από το budget. Για παράδειγμα αν το κόστος ανα κλικ είναι 0,50€ και το budget μου είναι 100€, τότε μιλάμε για 200 κλικ προς την ιστοσελίδα μου, μόλις καταναλωθούν τα χρήματα η διαφήμιση αφαιρείται αυτόματα. Τα 200 κλικ καταναλώνονται με ρυθμό ανάλογο της λέξης-κλειδί, αυτό μπορεί να σημαίνει σε 24 ώρες ή σε 24 λεπτά. 

Η Google την υπηρεσία για τα διαφημιζόμενα αποτελέσματα την ονομάζει AdWords.

Περισσότερα για το SEO

Τα αποτελέσματα του SEO είναι πολύ μεγαλύτερης διάρκειας σε σχέση με τα διαφημιζόμενα, ωστόσο δεν είναι παντοτινά καθώς πολλές επιχειρήσεις επιδιώκουν να βρεθούν στα 10 πρώτα αποτελέσματα για μια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί, αλλά και επειδή συνήθως δεν μπαίνουν οι σωστές βάσεις με αποτέλεσμα η κατάταξη μιας ιστοσελίδας να μην είναι ιδιαίτερα σταθερή.

Καθώς το Search Engine Optimization είναι ο πυρήνας δραστηριοτήτων της RainThread, ίσως ήδη γνωρίζετε ότι παρέχουμε γραπτό συμβόλαιο εγγύησης των αποτελεσμάτων μας, κι αυτό είναι η απόδειξη του πόσο καλά γνωρίζουμε τον κλάδο αυτό. 

Ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν είμαι αρνητική στην SEM προσέγγιση, καθώς όντως υπάρχουν περιπτώσεις όπου είναι η πιο κατάλληλη μέθοδος, για αυτό άλλωστε και η RainThread είναι πιστοποιημένη Google AdWords Specialist. Όμως προς το παρον το 90% των χρηστών εμπιστεύονται τα οργανικά αποτελέσματα.

Πρέπει να προσθέσω ότι η λογική των keywords με υψηλή ζήτηση ισχύει και στο SEO, καθώς αυτές οι περιπτώσεις αυξάνουν τον χρόνο υλοποίησης άρα και το κόστος.

Η χρυσή τομή ανάμεσα στον στόχο και την επένδυση

Τελικά η βέλτιστη στρατηγική εξαρτάται πάντα από το επιθυμητό αποτέλεσμα και το ύψος της επένδυσης, οποιοδήποτε κόστος στο Marketing είναι μια επένδυση καθώς ο τελικός σας στόχος πάντα πρέπει να είναι ένα καλό ROI.

Σε κάποιες περιπτώσεις θα είναι το SEM, σε αρκετές περισσότερες το SEO, και όταν απαιτείται ο συνδυασμός τους.

Επιμένω και θα βαρεθείτε να το διαβάζετε, όλα εξαρτώνται από την ισορροπία  στόχος-budget. Οποιοσδήποτε σας πει κάτι άλλο, είτε δεν γνωρίζει την δουλειά, είτε έχει πλήρη άγνοια…

Κλείνοντας επί της ευκαιρίας θα ήθελα να απαντήσω και σε μία ερώτηση που μου τίθεται συχνά πυκνά μέσω μηνυμάτων. Η ερώτηση είναι η εξής “Η μηχανή αναζήτησης είναι της Google, τα AdWords είναι της Google. Μήπως τελικά η Google με αυτό τον τρόπο φτιάχνει και τα οργανικά αποτελέσματα και τελικά στο μέλλον όλα γίνονται με AdWords;“.

Η αλήθεια είναι ότι δεν ρώτησα για το πόσο μακρινό μέλλον αναφερόμαστε . 

Η μηχανή αναζήτησης είναι ένα επικοινωνιακό αγαθό που παρέχει η Google από το 1999. Βασικά κάπως έτσι ξεκίνησε, με την λογική να διευκολύνουν τους ανθρώπους να βρίσκουν αυτό που ψάχνουν. Πολύ αργότερα εμφανίστηκαν τα AdWords ως προϊόν/υπηρεσία της  Google. Αυτό σημαινει ότι είναι δύο ξεχωριστά πράγματα όπου το ένα δεν επηρεάζει το άλλο. Εξάλλου στις μέρες μας η διαμόρφωση των αποτελεσμάτων γίνεται πλέον από ΑΙ (τεχνητή νοημοσύνη) και όχι από ανθρώπους, πράγμα που σημαίνει ότι μιλάμε σε επίπεδο μαθηματικών και όχι ανθρώπινης παρέμβασης από πλευράς της  Google.

Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

Βιβλιογραφία

Baye, M.R.; de los Santos, B.; Wildenbeest, M.R. (2016). Search Engine Optimization: What Drives Organic Traffic to Retail Sites? J. Econ. Manag. Strategy, 25, 6–31. 

Cahill, K.; Chalut, R.(2009). Optimal Results: What Libraries Need to Know about Google and Search Engine Optimization. Ref. Libr., 50, 234–247

Patrutiu-Baltes, L. (2016). Inbound Marketing-the most important digital marketing strategy. Bulletin of the Transilvania University of Brasov. Economic Sciences. Series V, 9(2), 61.

Saura, J. R., Reyes-Menendez, A., & Van Nostrand, C. (2020, December). Does SEO Matter for Startups? Identifying Insights from UGC Twitter Communities. In Informatics (Vol. 7, No. 4, p. 47). Multidisciplinary Digital Publishing Institute.

Sen, R. (2005). Optimal search engine marketing strategy. International Journal of Electronic Commerce, 10(1), 9-25.

Χρειάζεστε επιπλέον πληροφορίες;

Πατήστε το κουμπί “Φόρμα Συνάντησης” και ακολουθείστε τα βήματα, διαρκεί περίπου 3 λεπτά. Mε αυτόν τον τρόπο μας βοηθάτε να σας εξυπηρετήσουμε καλύτερα και γρηγορότερα.

Share this:
Αλεξάνδρα Μαξούρα

CRO & Marketing Analyst at Rain Thread 👽Computer Science 🌟Astrophile ♾ Mathematics Lover 😈 Blogger 🎾 Tennis player 📷 Amateur photographer

Top